Wiehoeeee Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Kiki Waart - WaarBenJij.nu Wiehoeeee Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Kiki Waart - WaarBenJij.nu

Wiehoeeee Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Kiki

15 Mei 2013 | Ecuador, Baños

Huaraz bleek toch niet echt ideaal om de bergen in te gaan. Alle treks waren behoorlijk duur en moeilijk om individueel te doen. We hebben er één gedaan, een 1-day trek naar Laguna 69. De eindbestemming was een waanzinnig blauw meer aan de voet van de besneeuwde top van een berg. Na heel veel getwijfel of we niet toch een tent zouden gaan huren en de bergen in te gaan, hebben we besloten om iets heel anders te gaan doen; namelijk de bus pakken naar Chavin, waar zich een tempel bevindt van de pre-Inca´s (1200 voor Christus). Oh, en ´we´is trouwens Fransman Sam en ik.
Maar goed, we hebben dus de bus naar Chaving gepakt (klinkt makkelijker dan dat het is, we moesten namelijk wachten tot er minstens 8 passagiers waren, en dat duurde zo´n 2 uur). Chavin was een aardig stuk rijden, 2 uur heen en we hadden die nacht een bus naar Trujillo, dus ook weer 2 uur terug naar Huaraz en die nacht dan weer 9 uur naar Trujillo. We waren dus beetje negatief gestemd of dit oude bouwsel het nou wel waard was. Daar aangekomen hebben we een gids genomen, en hij heeft het zeker de moeite waard gemaakt. Hij gebruikte aardig wat Ayahuasca, een drugs afkomstig uit planten wat een behoorlijk heftige trip oplevert. Deze vrolijke gids beschouwde de tempel grotendeels als zijn grote trip-tempel, en zo veel als mogelijk was liep hij er spacend rond (ook tijdens de tour aaide hij het gebouw overal en voelde hij bij elke galerij andere gedachtes van de tempel). De pre-Inca´s gebruikte deze drugs al om de stap tussen aarde en hemel te kunnen maken, en onze gids wilde deze traditie voortzetten. Hij deed het ook dagelijks met touristen (helaas hadden we die avond onze bus). Maar naast vele rare trip-verhalen wist hij ook veel over de tempel, en de tempel was nog mooi intact. Was dus zeker de moeite waard!
Na Huaraz dus naar Trujillo gegaan, waar nog meer fijne oude troep te bewonderen was. Deze tour was helaas iets minder geslaagd, was allemaal heel gehaast en snel. Deze bouwsels bestonden uit twee Huacas (tempels) met een omgekeerde piramide vorm en ChanChan, een pre-inca stad waarvan we een paleis konden bezoeken. Allemaal wel heel mooi. Na Trujillo heb ik afscheid genomen van mijn 2-maanden-reismaatje, die terug ging naar La Paz, en ben ik naar Mancora gegaan. Mancora bestaat uit strand en feesten, en dat is dan ook wel zo´n beetje wat ik gedaan heb voor 5 dagen. Maar gelukkig ben ik ook heel actief geweest en heb ik drie dagen met een katerhoofd kitesurf lessen gevolgd. Dat ging op het einde best wel (ik kon opstaan maar echt vooruitkomen is wat anders) dus in Nederland maar daar oefenen. Vanuit Mancora naar Baños gegaan. Waarom is mij ook niet helemaal duidelijk want het was echt de domste keuze, aangezien het midden in Ecuador ligt en het me best wat tijd gaat kosten als ik nog naar Loja wil, dan moet ik weer terug richting Peru. Maar na 5 dagen feesten had ik wel behoefte aan een rustig plekje, en vanuit hier zijn er veel hikes te doen en kan ik de jungle in om lekker opgegeten te worden door de muggen.
Tot nu toe is Ecuador ontzettend leuk. In de bus hierheen mocht ik voor komen zittennaast de bestuurder. Was allemaal leuk totdat de tweede bestuurder beetje irritant hangering begon te worden, complimentjes ging geven en uiteindelijk zelfs naar mijn borsten wees en vroeg of ze echt waren. Maar goed, heb het allemaal overleefd en voor de rest zijn de mensen hier heel vriendelijk en spontaan (heel anders dan Peru en Ecuador) en is het allemaal niet zo touristisch. En het is ook lekker goedkoop, boodschappen doen kost niks dus eeeindelijk weer koken. Enige wat ik mis hier zijn de traditioneel geklede, tonnetjes ronde gekleurde vrouwtjes die overal in Peru en Bolivia rondlopen. Ik geniet er serieus van om naar ze te kijken, ze zien er prachtig uit met veel felle kleuren en mooie lange vlechten.
Maar goed zo is het wel weer genoeg, ik ga lekker guacamole eten, veel liefs uit Ecuador

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6799

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Zuid Amerika; van Buenos Aires tot Quito

Landen bezocht: