Weekje luilekkerland - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Kiki Waart - WaarBenJij.nu Weekje luilekkerland - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Kiki Waart - WaarBenJij.nu

Weekje luilekkerland

Blijf op de hoogte en volg Kiki

22 Februari 2013 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Na El Bollson, het soort-van-hippie-dorp ben ik doorgegaan naar Bariloche, het mekka van de Argentijnen. Serieus elke Argentijn met wie ik gepraat heb, is lyrisch over Bariloche. De omgeving leek, net als El Bolson, op Europa. In El Bolson heb ik trouwens echt heel weinig uitgevoerd. Het regende een paar dagen, en op de dagen waarop het niet regende heb ik op de ene dag 4 uur op een paard gezeten en half in slaap gevallen, en da andere dag tot 15:00 uitgeslapen op de grond in de tent van mijn 6 Chileense vrienden. Maar daar dus lekker uitgerust en ik vond het wel prima het niks doen. En ik heb zelfs een avond de dorm voor mezelf gehad, dus voor het eerst in een maand weer alleen op een kamer geslapen! Echt een gelukje want dat gebeurt eigenlijk nooit (misschien zegt het wel iets over het hostel maar goed).
Dus daarna doorgegaan naar Bariloche waar ze een soort mini Zwitserland van hebben gemaakt. Het ligt aan een meer en vanuit mijn hostel heb ik echt geweldig uitzicht. Het hostel is een omgebouwd penthouse op de 10e verdieping (enige gebouw hier dat meer dan 5 verdiepingen heeft, er is ook een wc met uitzicht!!) en heel ook een goede locatie om de hele dag niks te doen door het super uitzicht. Ik heb me hier dan ook niet extreem actief gedragen, beetje gefietst wat best zwaar was aangezien de enige hoogteverschillen die ik ken met fietsen onze lage Amsterdamse bruggetjes zijn, naar Colonia Suiza geweest (en ja, dit betekent Zwitserse kolonie ja) en de hele dag met een Chileen door de stad gelopen wat ook weer goed is voor mijn Spaans. En samen een halve liter ijs opgegeten. Dus ja ik ben wel enigszins in luilekkerland terecht gekomen, al ligt dit meer aan mezelf. Maar de omgeving is mooi, alleen trekt het me niet echt om hier uren door de bosjes heen te lopen om een meer te zien die ook voor mijn neus ligt. Het stadje stelt niet heel veel voor, behalve dat ze ontzettend lekker ijs hebben en de chocola ook top schijnt te zijn. Verder proberen ze uit alle macht een zo Zwitsers mogelijke uitstraling te hebben. Ze hebben overal de vlag van Zwitserland hangen, en van die grote dikke Sint-Bernardshonden met van die kleine vaatjes om hun nek waar elke domme tourist mee op de foto mag (voor heel veel geld dan).
Ook kwamen Naomi en Annabel, mijn vriendinnen uit Amsterdam, hier eergisteren aan wat echt een verlichting voor mijn hersens was. Eindelijk weer lekker in het Nederlands gepraat en geen standaard 'where are you from, what's your destination, for how much time are you traveling' gesprekjes. Ik merk wel dat ik me meteen heel Hollands ga gedragen (10 keer meer geluid maken dan nodig) wat ook weer eens lekker is. En het is natuurlijk supergezellig met mijn meedeblondines. Morgen vertrek ik naar Mendoza om eens 'serieus' wijn te gaan proeven met Jet, die daar nu al is. Dus ook mijn andere maatje ga ik weer ontmoeten! Verder is het plan om daarna door te gaan naar Santiago en naar boven te trekken, maar gelukkig kan alles ook nog veranderen. Wel heb ik net voor het eerst sinds Buenos Aires mijn bankrekening gecheckt en ja... Na deze actie krijg ik toch wel zin om zo snel mogelijk door te gaan naar Bolivia, waar alles echt veel goedkoper is dan het dure Argentinie. Maar goed eerst maar eens dit kleine Europa verlaten, muchos besos de Bariloche

  • 28 Februari 2013 - 13:55

    Henk:

    Blonde wijfen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 6818

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Zuid Amerika; van Buenos Aires tot Quito

Landen bezocht: