Herenigd en weer gescheiden - Reisverslag uit La Serena, Chili van Kiki Waart - WaarBenJij.nu Herenigd en weer gescheiden - Reisverslag uit La Serena, Chili van Kiki Waart - WaarBenJij.nu

Herenigd en weer gescheiden

Blijf op de hoogte en volg Kiki

07 Maart 2013 | Chili, La Serena

Na een 20-uur durende busreis van Bariloche naar Mendoza (en na 2 uur door Mendoza gelopen te hebben omdat naar het foute hostel ben gegaan) heb ik weer lekker kunnen knuffelen met mijn soort-van-reismaatje Jet! Het was wel een opluchting om alles te kunnen zeggen (wat achteraf toch niet zo was want toen ik heel hard zei dat ik moest poepen en dat ik zo blij was dat ik dat eindelijk kon zeggen, keek de jongen die blijkbaar een Belg was me heel raar aan). Wel weer even inkomen met het Nederlands, na al het engels en gestuntel in Spaans. Mendoza was wel een leuk stadje, alleen wel traumatische ervaring opgelopen. We zijn de eerste dag lekker in het park gaan zitten, op een stil plekje waar wel lekker konden zonnen. We waren onze verdere reisplannen aan het bespreken, toen ik achter Jet in de bosjes (niet echt heel beschut eerder voor de bosjes) een man zie staan. Naakt. En ja, hij stond zich af te trekken. En naar ons te lachen. We konden goed zien dat het feest gelukkig pas net begonnen was. Wij hebben heel snel onze spullen bij elkaar geraapt en weggerend. Toen we omkeken zwaaide hij nog ook. Verder hebben we nog een naakte man gezien in een dorpje dichtbij Mendoza, maar die hield gelukkig heel onschuldig zijn tuinslang vast om de plantjes water te geven.
Verder een wijntour gedaan in Mendoza, waar we naar onze mening veel te weinig wijn bij kregen dus wat beetje tegenvallend was. Maar we kunnen nu wel aan de kleur van de wijn zien hoe lang hij in het vat gezeten heeft (wat dat dan verder zegt ben ik weer vergeten). Oh ja en nog wat leuks uit Mendoza, ik heb daar in mijn vieze hostel bedbugs opgelopen die me belachelijk veel gebeten hebben. Dat was echt het eerste moment dat ik er doorheen zat want ik haat insecten op me. En probeer dat maar eens uit al je kleding en backpack te krijgen terwijl je om de dag wisselt van plek. Maar dat is dan ook wel weer het voordeel, want doordat is steeds nieuwe schone bedden heb raak ik ze daar dan ook wel weer kwijt. En volgens mij ben ik er wel weer van af (afkloppenafkloppenafkloppen).
Na Mendoza naar Santiago geweest voor een dag. Was wel leuke stad, niet heel veel te doen en vooral hèèl groot. En de mannen zijn ontzettend seksueel gefrustreerd, we hebben nergens zoveel opmerkingen gekregen als daar. Na Santiago naar Valparaiso gegaan, een mooie gekleurde stad aan de zee die tegen een berg/heuvel aangeplakt is. Super mooie graffiti in smalle vervallen straatjes. Daar zijn we 3 nachten gebleven, in een hostel van een Duitser waar alleen maar Duitsers kwamen (echt geen leven in de brouwerij, wil niet zeggen dat het door die Duitsers komt maar weet niet wat dan de oorzaak kan zijn). Beetje naar het strand geweest en door de stad gelopen, en een keer opgepikt door een politie auto omdat het gevaarlijk scheen te zijn en ze ons terug wilden brengen naar het centrum. Best wel cool.
Na die drie nachten ben ik naar La Serena gegaan, waar ik nu zit, en Jet naar San Pedro. Dus ik ben weer een einzelganger!
Liefs uit Chili

  • 08 Maart 2013 - 03:02

    Einzelgänger :

    Mooi

  • 11 Maart 2013 - 15:33

    Remco De Waart:

    Heel leuk!! En lekker vies. En nog gefeliciteerd met je verjaardag. Kus pap

  • 27 Maart 2013 - 00:34

    Anna:

    Stoer hoor Kiek. Ben trots op je. Hoop dat je geniet! Wanneer weer deze kant op? Liefs en knuffel. Anna

  • 04 April 2013 - 18:14

    Kiki De Waart:

    Hee lieve Anna,
    ik geniet zeker!
    Gaat het allemaal goed daar in het koude nederland, is de lente nou eindelijk begonnen?
    Ik vlieg 6 juni terug!
    Kus en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kiki

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6808

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 06 Juni 2013

Zuid Amerika; van Buenos Aires tot Quito

Landen bezocht: