Eerste twee dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kiki Waart - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kiki Waart - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen Buenos Aires

Door: Kiki de Waart

Blijf op de hoogte en volg Kiki

16 Januari 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Helemaal lekker begonnen zijn we niet. Op Schiphol begon al het gedoe al omdat Jet geen vlucht binnen 3 maanden vanuit Argentinie had, en je dat moet hebben om aan te tonen dat je het land binnen 3 maanden weer verlaat. Na veel gedoe met incheckautomaten enz. zijn we dan uiteindelijk toch door de douane heen gekomen (Jet 700 euro lichter).

Argentinie kwam heel vertrouwd over, waarschijnlijk door de platheid en het goed georganiseerde verkeer. We hadden een transfer vanaf het vliegveld waardoor we 2 uur later door een taxe werden afgezet voor het hostel. Het hostel is vanaf de buitenkant dus écht niet te zien. In een muur zit een kleine deur verstopt die je zo over het hoofd ziet (we lopen er regelmatig straal voorbij). Maar op het moment dat het deurtje open ging was het echt een paradijsje. Overal mooi getinte backpack jongeren (vooral veel jongens met staartjes en baardjes, niet slecht), harde muziek en gezellig sfeertje. Contact heb je hier zo, maar doordat we met zijn tweeen zijn heb je dat dan toch niet nodig dus gebeurt het niet zo snel.
De eerste avond hebben we met wat bekenden uit Amsterdam afgesproken en zijn we naar een super leuk drumfeestje geweest. (Misschien staat er wat op youtube: La Bomba de Tiempo). Was echt een heel erg leuk feestje, waar je stoned werd door alleen maar in te ademen (voelde ook weer als thuis).

De eerste twee dagen hebben we ontzettend veel gelopen. We hebben nog helemaal geen gebruik gemaakt van het openbaar vervoer, maar het centrum is ontzettend uitgestrekt waardoor je steeds grote afstanden aflegt. De stad is moeilijk te omschrijven. Er is echt BELACHELIJK veel verkeer, maar toch is het sfeertje heel relaxt. De bevolking doet lekker rustig aan; eigenaren van winkeltjes liggen te slapen achter de toonbank (wat geen probleem is aangezien de buurman toch wel hetzelfde heeft als hij, en anders die daarnaast wel), mensen hangen rond op bankjes in plantsoentjes en ze nemen rustig de tijd om alles aan je uit te leggen. Wat wel jammer is, en waarvoor ik genoeg ben gewaarschuwd, is dat de mannen inderdaad een obsessie hebben voor blond haar. Het maakt echt niet uit hoe je er bij loopt (ik zie er afgelopen dagen nou niet echt op mijn best uit), naroepen en vieze gebaartjes maken doen ze toch wel. Moet ik nog even aan wennen.
Een nadeel aan de stad is dat het dichtsbijzijnde strand zo'n 5 uur reizen is. De enige verkoeling die er in de stad te vinden is, is het lekwater van airco's dat om de zoveel meter op je hoofd lekt (best wel vies).

Jet en ik zijn al bezig ons zoveel mogelijk te onwtikkelen tot backpackers. Het ontbijt van het hostel gaat deels mee in plastic zakjes die we gister bij de broodafdeling van een supermarktje eigen hebben gemaakt, en onze overgebleven pasta van gister ligt in een plastic zak in de koeling. Samen gaat dit allemaal makkelijk en leuk, en ik begin toch echt bang te worden voor het moment waarop onze wegen splitsen en we ieder onze eigen weg moeten vinden in deze chaos.

Heel veel liefs

• 16 Januari 2013 - 15:12

Rowan:

Popcorn and wait for the chaos.

• 16 Januari 2013 - 15:18

Willem Van Beurden:

Leuk verslag Kiki. Je kan alleen niet naar buenos aires gaan en niet ook even de tango uitproberen. De mekka voor tangodansers zoals ik :-).

• 16 Januari 2013 - 15:44

Aron:

Heey blondje, lekker kontje

• 16 Januari 2013 - 16:24

Papa De Waart:

leuk verslag Kiki! En je bent nou eenmaal een blondje,

• 16 Januari 2013 - 16:27

Pap:

Oh ja, en de rest van Argentinie is veel provincialer dan BA (hoop ik). Tenminste, ze hebben mij nooit nagefloten.Liefs, pap

• 19 Januari 2013 - 19:20

Je Tante:

Leuk verslag. Jij in het zonnetje, wij in de sneeuw en op het ijs. geniet er van lieve Kiki